KAŻDE Z RODZICÓW

Dlatego kadru nie wolno utożsamiać z oddzielną fotografią, z klatką na taśmie fil­mowej. Kadr jest zjawiskiem dynamicznym, które dopuszcza w swoich granicach ruch, cza­sem bardzo znaczny. Kadr można określać rozmaicie, jako. „mi­nimalną jednostkę montażową”, „podstawową jednostkę kompozycyjną narracji filmowe] jedność elementów wewnątrzkadrowych lub „jednostkę znaczenia filmowego”. Można wy­kazać, że aby kadr nie przechodził w inny, no­wy kadr, dynamika jego elementów wewnętrz­nych nie powinna przekraczać określonego pu­łapu. Można ponadto pokusić się o określenie dopuszczalnych proporcji między czynnikiem stałym a zmiennym w granicach jednego ka­dru Każde z tych określeń wyeksponuje pewne aspekty pojęcia „kadr”, ale go nie wyczerpie. Przeciw każdemu z nich można będzie wysu­nąć uzasadnione kontrargumenty.