Dlatego kadru nie wolno utożsamiać z oddzielną fotografią, z klatką na taśmie filmowej. Kadr jest zjawiskiem dynamicznym, które dopuszcza w swoich granicach ruch, czasem bardzo znaczny. Kadr można określać rozmaicie, jako. „minimalną jednostkę montażową”, „podstawową jednostkę kompozycyjną narracji filmowe] jedność elementów wewnątrzkadrowych lub „jednostkę znaczenia filmowego”. Można wykazać, że aby kadr nie przechodził w inny, nowy kadr, dynamika jego elementów wewnętrznych nie powinna przekraczać określonego pułapu. Można ponadto pokusić się o określenie dopuszczalnych proporcji między czynnikiem stałym a zmiennym w granicach jednego kadru Każde z tych określeń wyeksponuje pewne aspekty pojęcia „kadr”, ale go nie wyczerpie. Przeciw każdemu z nich można będzie wysunąć uzasadnione kontrargumenty.
Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Leave a Reply