Wynika stąd fundamentalny wniosek: za sprawą przekształcania nieskończonej przestrzeni w kadr obrazy stają się znakami i mogą oznaczać nie tylko to, co wizualnie odzwierciedlają. Nad tym, co mogą oznaczać zbliżenia i plany ogólne, będziemy się zastanawiać nieco później. Obecnie ważne jest to, że są one zdolne stać się znakami umownymi, że z prostych odbitek rzeczy potrafią przekształcać się w słowa języka filmowego.Umowność obrazu filmowego określają nie tylko prostokątne granice kadru. Świat przedstawiany jest trójwymiarowy, a ekran ma dwa wymiary. Dwuwymiarowość kadru jest jeszcze jednym jego odgraniczeniem.Potrójne odgraniczenie kardu (na obwodzieprzez krawędzie ekranu, od strony objętości przez jego płaszczyznę oraz na osi następstw poprzez kadr poprzedzający i następujący) czynią z niego wyodrębnioną jednostkę strukturalną.
Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Leave a Reply