W kinematografii, niezależnie od całego syntetyzmu jej elementów, dominuje przedstawiający język fotografii. „Zdejmując” z syntetycznej całości filmu poziom fotograficzny postępujemy mniej więcej tak samo jak językoznawca, który bada mowę pisaną, zastępując nią całość przedmiotu swych studiów. Na pewnym etapie jednak jest to nie tylko możliwe, ale nawet konieczne.Wszystko co należy w filmie do sztuki, m a znaczenie, niesie tę lub inną informację. Sugestywność kina tkwi w różnorodności skomponowanej, w złożony sposób zorganizowanej maksymalnie skoncentrowanej informacji, rozumianej w szerokim sensie wienerowskim: jako całość rozmaitych struktur intelektualnych i emocjonalnych przekazywanych odbiorcy oraz oddziaływających na niego w rozmaity sposób — od zapełniania jego komórek pamięciowych po przebudowę struktury jego osobowości.
Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Leave a Reply