-
Zgadnij, co robię? Cel dydaktyczny: rozpoznanie słuchem dźwięku przedmiotów oraz nazywanie wykonywanych nimi czynności. Pomoce: do wyboru kilka zestawień dwóch lub trzech przedmiotów, np. bębenek i pałeczka, metalowa puszka i monety, karton i nożyczki, dwa klocki, cienki sztywny papier i bibułka, samochód i kluczyk do nakręcania itp. Zasłona. Przebieg zabawy:Dorosły za zasłoną wykonuje pewne czynności związane z w/w przedmiotami. Dzieci odgadują słuchem, co dorosły robi. Policz, ile razy.Cel dydaktyczny: utrwalanie znajomości liczb w zakresie od 2 do 6 klocków sześciennych lub 6 guzików jednakowej wielkości, bębenek z pałeczką, zasłona. Przebieg zabawy: dorosły za zasłoną wraz z jednym dzieckiem kładzie przed nim kilka (od 2 do 6) klocków. Dziecko uderza pałeczką w bębenek tyle razy, ile jest klocków, a następnie poleca innym dzieciom wykonanie jakiegoś ruchu (np. zaklaskanie, tupnięcie, wykonanie ukłonu itp.) tyleż samo razy, po czym zabawa zaczyna się od nowa.
Leave a Reply