Cel dydaktyczny: ćwiczenie mięśni narządów mowy na zgłoskach mru, kie, wrr, fik-mik. Pomoce; zabawki: miś, pajacyk, zajączek, samolot. Przebieg zabawy: Przed zabawą dorosły wyznacza każdemu dziecku rolę wręczając jedną z tych zabawek. Następnie każde z nich ćwiczy odpowiednie ruchy i głosy, stosownie do roli. Wszystkie zabawki są „nakręcane”, a więc wszystkie mogą być w ruchu. Gdy wchodzi Miś — Uszatek do sklepu sprzedawca — dorosły — pyta go, czego sobie życzy. Miś prosi o jakąkolwiek, byle bardzo dobrą zabawkę. Wówczas dorosły wprowadza wszystkie zabawki w ruch — dziecko z pajacykiem w ręku skacze i woła fik-mik, dziecko z samolotem fruwa warcząc wrrr, dziecko z zajączkiem skacze na czterech łapkach wołając kic-kic. Miś wybiera zabawkę, która mu się najbardziej podoba. Po symbolicznym zapłaceniu sprzedającemu za wybraną zabawkę Miś z „zabawką” wymieniają swe role i zabawa może toczyć się od nowa.
Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Leave a Reply