Następnie dorosły daje dzieciom ziarna fasoli. Każde dziecko napełnia nimi swoją foremkę. Po napełnieniu — wysypują je na oddzielne kupki — każde. Jedne kupki są duże, drugie małe. Dlaczego? Dzieci pokazują, z której kolejno foremki została wysypana fasola. W której zmieściło się dużo ziaren, a w której — mało. I jeszcze jedna wersja tej zabawy: na stole leżą papierowe kule,2 duże, 2 małe. Dorosły prosi, by dzieci wybrały kule, które zmieszczą się w małych foremkach, pyta też, pod którymi foremkami uda się im skryć duże kule, a pod którymi nie będą się one mogły pomieścić. Dzieci stopniowo bez przymierzania kul do foremek będą mogły dawać dobre odpowiedzi, wyłącznie na podstawie oceny wzrokowej.
Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Leave a Reply