KTÓRĄ ZABAWKĘ SPRZEDAŁAM?

Cel dydaktyczny: utrwalanie wyglądu i nazw zabawek. Osłucha­nie się i posługiwanie czasownikiem „kupić” w czasie przeszłym. Pomoce: 12 różnych, znanych dzieciom zabawek o niezbyt dużych rozmiarach. Zasłona (może być z dużej książki szeroko otwartej). Przebieg zabawy, dorosły ustawia za zasłoną 4 zabawki, a następnie odsłania je i proponuje dzieciom zabawę w sklep. Dzieci przyglądają się chwilę 4 ustawionym zabawkom, po czym „wystawa sklepowa” zostaje przez dorosłego zamknięta. Jedno z dzieci idzie do sklepu po zakup zabawki z wystawy. Po wzięciu jednej zabawki chowa ją w fartuszku, a dorosły na jej miejscu ustawia inną. „Wystawa skle­powa” znów zostaje odsłonięta. Dzieci zgadują, którą zabawkę kupił kolega (koleżanka) i co się zmieniło na „wystawie”.