Kot Mleczysław będzie edukować najmłodszych na temat żywienia

edukacja najmlodszych

Na początku stycznia wystartował ogólnopolski program informacyjno-edukacyjny „Mamy kota na punkcie mleka” sfinansowany z Funduszu Promocji Mleka. Akcja skierowana jest do uczniów, nauczycieli oraz rodziców. Placówki edukacyjne mają szansę otrzymać materiały edukacyjne dla swoich podopiecznych oraz wygrać atrakcyjne nagrody. 

Zmieniajmy nawyki poprzez zabawę

Tegoroczna edycja to kolejna odsłona znanej w całej Polsce akcji w szkołach. Młodzi rodzice coraz częściej świadomie podchodzą do tematu żywienia swoich dzieci. Idąc tym tropem, chcemy pomóc jeszcze lepiej zrozumieć, jak ważne jest to, co jemy. Na co dzień czyha wiele pokus, dlatego warto pokazać im alternatywę i to w wesołej wersji – we wsparciu z Kotem Mleczysławem i Mleczną Kitą

Bohaterzy biorą siłę z mleka!

Kot Mleczysław to jeden z  ambasadorów akcji. Jego postać ma za zadanie w przyjemny dla dzieci sposób przekazać kluczowe informacje na temat wartości, jaką niesie ze sobą picie mleka i jak zdrowe jest ono dla naszego organizmu. Poprzednie akcje Polskiej Izby Mleka dowiodły, że stworzenie takiej maskotki to był strzał w dziesiątkę, a dzieci przywiązały się do jego postaci. W tegorocznej edycji jego misja wchodzi na nowy poziom – Mleczysław odkrywa swoje drugie oblicze jako superbohatera, który przed każdą przygodą wypija szklankę mleka, stając się nieustraszonym.

Szkoły i nauczyciele w słusznej sprawie

Podobnie jak w poprzednich latach, do akcji włączają się placówki edukacyjne oraz nauczyciele, którzy mają możliwość zgłaszania się do akcji i uzyskania materiałów dla dzieci – planów lekcji, kolorowanek, materiałów do nauki, łamigłówek, na których widnieje postać naszych superbohaterów. Bo czy istnieje lepszy sposób nauki niż poprzez zabawę? W trakcie trwania akcji (do grudnia 2022 r.) zainteresowani będą mieć szansę do wzięcia udziału w kilku konkursach z ciekawymi nagrodami – m.in. wizytą w szkole kota Mleczysława i jego koleżanki, Mlecznej Kity.