Cel dydaktyczny: utrwalanie znajomości liczb w zakresie od 1 do przez odtwarzanie liczby słyszanych dźwięków za pomocą zbioru klocków. Pomoce:bębenek i pałeczka oraz klocki sześcienne. Przebieg zabawy: Dorosły uderza pałeczką w bębenek od 1 do 3 razy. Dzieci za każdvm razem mówią, ile uderzeń słyszały (liczą po cichu), a następnie tyleż klocków kładą przed sobą, wyjmując je z całego zbioru. Uwaga! Dorosły uderza w bębenek tak, by dzieci nie widziały wykonywanej czynności. Cel dydaktyczny: rozpoznawanie dotykiem kształtu kilku warzyw Pomoce: oczyszczone warzywa — buraki z korzonkami, marchew, fasola w strączkach, ziemniaki. Opaska na oczy. Duży garnek. Przebieg zabawy: dorosły pokazuje dzieciom wszystkie w/w warzywa i proponuje ugotować z nich zupę jarzynową. Prosi jednak, by tym razem dzieci (kolejno) podawały mu odpowiednie warzywa rozpoznając je nie za pomocą wzroku, a dotyku.
Leave a Reply