Jeśli dane dziecko nie posiada krążka o kolejnej wielkości — podstawka wędruje dalej. Można rozpoczynać zabawę od największego krążka, ale można też i od najmniejszego. Wówczas oczywiście i model musi być w ten sposób ułożony, c. Z dwóch kompletów piramidek wybiera się po 3 krążki — 2 największe, 2 najmniejsze i 2 średnie. Dzieci tworzą z nich pary. Dorosły wówczas zabiera po jednym z każdej pary i chowa je w różne miejsca pokoju. Następnie prosi, by jedno dziecko odnalazło najmniejszy krążek, inne — średni, inne — największy, biorąc ze sobą odpowiedniej wielkości krążek dla porównania. Z czasem można zabawę utrudnić — nie dając dzieciom krążków wzorcowych. Wielkość danego krążka dziecko ma już zapamiętać wzrokiem. I dopiero po znalezieniu odpowiedniego krążka — dziecko porównuje go z krążkiem wzorcowym, leżącym na stole.
Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Leave a Reply