W świecie filmuPRZEKSZTAŁCENIE WIARYGODNOŚCI

PRZEKSZTAŁCENIE WIARYGODNOŚCI

Po to, by przekształcić wiarygodność kine­matografu w narzędzie poznania, kino mu­siało przejść długą i niełatwą drogę. Nie mniej skomplikowane problemy nastręczało estetycz­ne opanowanie filmowej wiarygodności. Może się to wydać nieco dziwne, ale fotograficzna wierność zdjęć filmowych nie ułatwiała naro­dzin kina jako sztuki, lecz je utrudniała. Ta okoliczność, doskonale znana historykom kina, znajduje dostatecznie jasne uzasadnienie w ogólnych twierdzeniach teorii informacji. Bynajmniej nie każdy przekaz może mieć zna­czenie i być nosicielem informacji. Jeżeli ma­my szereg liter: A — B — Ci wcześniej wie­my, że po A może wystąpić B i tylko B, a po B — C i tylko C, wówczas cały szereg okaże się całkowicie przewidywalny (redundantny) już na podstawie pierwszej litery.

Poprzedni artykułKAMIEŃ SPADA W DÓŁ
Następny artykułPOD WZGLĘDEM IDEOLOGICZNYM

MIEJSCE NA TWOJĄ REKLAMĘ

spot_img

Najnowsze artykuły

Przeczytaj również