DzieckoPOD KTÓRYM PUDEŁKIEM?

POD KTÓRYM PUDEŁKIEM?

Ceł dydaktyczny, wdrażanie do rozumienia znaczenia nazw liczb porządkowych w zakresie od 2 do 6 oraz utrwalanie nazw tych liczb. Pomoce: 12 pudełek lub puszek o jednakowym wyglądzie (np. po ka­wie Orient) oraz zabawki małego formatu, różnej treści. Przebieg za­bawy: dorosły ustawia na stole przed dzieckiem puszki po 6 w każ­dym z dwóch rzędów. Następnie rząd znajdujący się po lewej stro­nie od dziecka nazywa pierwszym, po prawej — drugim. Dalej okre­śla puszki w pierwszym i drugim rzędzie liczebnikami porządkowy­mi (puszka pierwsza, druga, trzecia itd.) w pierwszym lub w drugim rzędzie. Po tym wprowadzeniu dziecko wychodzi z pokoju, dorosły wkłada drobną zabawkę pod jedną z puszek, a następnie po powrocie dziecka do pokoju tłumaczy mu gdzie, tj. pod którą puszką, ukrył zabawkę. Dziecko powinno bez pomyłki odnaleźć ukrytą zabawkę.

Poprzedni artykułCZEGO LALKI POTRZEBUJĄ?
Następny artykułPARA, NIE PARA

MIEJSCE NA TWOJĄ REKLAMĘ

spot_img

Najnowsze artykuły

Przeczytaj również