Ceł dydaktyczny, wdrażanie do rozumienia znaczenia nazw liczb porządkowych w zakresie od 2 do 6 oraz utrwalanie nazw tych liczb. Pomoce: 12 pudełek lub puszek o jednakowym wyglądzie (np. po kawie Orient) oraz zabawki małego formatu, różnej treści. Przebieg zabawy: dorosły ustawia na stole przed dzieckiem puszki po 6 w każdym z dwóch rzędów. Następnie rząd znajdujący się po lewej stronie od dziecka nazywa pierwszym, po prawej — drugim. Dalej określa puszki w pierwszym i drugim rzędzie liczebnikami porządkowymi (puszka pierwsza, druga, trzecia itd.) w pierwszym lub w drugim rzędzie. Po tym wprowadzeniu dziecko wychodzi z pokoju, dorosły wkłada drobną zabawkę pod jedną z puszek, a następnie po powrocie dziecka do pokoju tłumaczy mu gdzie, tj. pod którą puszką, ukrył zabawkę. Dziecko powinno bez pomyłki odnaleźć ukrytą zabawkę.
Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Leave a Reply