Cel dydaktyczny: rozróżnianie dotykiem kształtów dwóch odmiennych zabawek. Pomoce: 5 sztuk takiej samej zabawki, 1 — odmienna. Przebieg zabawy: Dorosły pokazuje dzieciom 5 jednakowych zabawek (np. małych misiów z plastyku), a następnie chowa je do woreczków, czy np. rękawiczek — każdą oddzielnie. Do szóstego woreczka (rękawiczki) chowa, oczywiście tak, by dzieci tego nie widziały, zabawkę odmiennego kształtu. Kładzie wszystkie woreczki przed dziećmi i zapowiada, że w jednym z nich jest niespodzianka. Dzieci mają dotykiem odgadnąć, co to za niespodzianka. Jeśli w za-r bawię bierze udział więcej niż jedno dziecko, umawiamy się, że nazwę owej niespodzianki powie dorosłemu na ucho. Następnie sprawdzamy, czy dzieci trafnie odgadły nazwę odmiennej zabawki. Powtarzając zabawę należy stale zmieniać oczywiście skład zabawek.
Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Leave a Reply