Cel dydaktyczny: rozróżnianie śladów na śniegu. Pomoce: sanki, narty, rower dwukołowy, laska, 4 drobne zabawki w torebkach celofanowych (np. miś z plastyku, piłeczka ping-pongowa, samochodzik, samolocik). Przebieg zabawy: Dorosły podczas nieobecności dzieci wyznacza na świeżym śniegu 4 trasy za pomocą płóz sanek, nart, kół roweru, śladów obuwia i laski. Trasy wychodzą z tego samego punktu, następnie rozchodzą się, krzyżują i znów rozchodzą się itd. Na końcu każdej trasy ukryta jest zabawka w celofanie. Dzieciom pokazuje się przedmioty wzięte dla zaznaczania tras, a następnie czworo dzieci (może być dwójka i potem znów dwójka) na sygnał startuj idąc po śladach wybranych z góry przez siebie. Dorosły śledzi czy dziecko podąża właściwą drogą. Na końcu trasy dziecko znajduje ukrytą zabawkę. Wygrywa to, które pierwsze znalazło zabawkę.Zabawa ta może mieć różne warianty zależne od okoliczności (ślady małych i dużych stóp, ślady kijka od nart, wrotek, łyżew, itp.).
Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Leave a Reply